logo

by Media XPRIMM
Header
O campanie
in parteneriat cu Politia Rutiera

BONUS-MALUS

Afla daca vei plati mai putin sau mai mult la asigurarea ta RCA!

Afla totul despre sistemul BONUS-MALUS!

Click AICI pentru detalii!

Sfaturi utile pentru calatorii

INFORMATII UTILE

Verifica daca asigurarea ta RCA este valabila in

CEDAM


Verifica daca ai inspectia tehnica periodica valabila la

RAR

CAMPANIE SUSTINUTA DE:

      

TOP STIRI RCA

Esti pasionat de masinile de epoca? Afla cum poti sa le asiguri

Desi automobilele de epoca sunt o raritate pe drumurile din Romania, exista inca pasionati care investesc sume impresionante pentru a le cumpara, restaura si a le intretine in stare buna de functionare. Totusi, pot fi acestea asigurate CASCO? 

In acest moment, marea majoritate a companiilor de asigurari accepta sa asigure vehicule cu o vechime de cel mult 10 ani, cateva dintre acestea acceptand o vechime de pana la 12 ani.

"Daca masinile sunt in stare buna de functionare, solutia se gaseste in Romania la asiguratorii de nisa si mai putin la companiile mari. In aceste cazuri, asigurarile sunt 100% personalizate. Va exista, desigur, o inspectie de risc mai detaliata", ne-a explicat Victor SRAER, Directorul General al OTTO Broker.

Principala temere a companiilor de asigurari vine din faptul ca, in caz de dauna, procesul de reparatie poate fi unul foarte dificil, utilizandu-se piese rare, scumpe sau chiar la comanda.

Daca in cazul unei polite CASCO pentru o masina obisnuita suma asigurata este destul de simplu de stabilit cu ajutorul coeficientilor de uzura si al cataloagelor de specialitate, in cazul masinilor istorice valoarea masinii este mult mai greu de calculat, uneori fiind considerate chiar bunuri de valoare. "In cazul masinilor de epoca, este vorba de asigurarea la valoarea de piata. Suma asigurata se stabileste pe baza declaratiei clientului si a evaluarii sale, pe care o argumenteaza si o agreaza apoi cu asiguratorul", a mentionat Victor SRAER.

De asemenea, masina este supusa unor conditii de asigurare speciale, care influenteaza semnificativ pretul politei sau chiar preluarea in asigurare. "Primele si cele mai importante sunt conditiile de depozitare, deoarece un astfel de automobil este sensibil la conditiile meteorologice. Apoi urmeaza regimul de utilizare, care poate fi similar unuia normal, ca in cazul oricarei alte masini din trafic, sau poate fi condusa numai in cadrul unor evenimente punctuale cum sunt expozitiile sau reuniunile celor pasionati de masini de epoca. Solutia cea mai potrivita de asigurare este o combinatie de riscuri specifice de proprietate si CASCO, ea putandu-se face fie prin doua polite diferite, fie printr-o cotare adecvata pe polita CASCO", a continuat Directorul General al OTTO Broker.

In ceea ce priveste cota de prima, lucrurile pot sta foarte diferit. "Din punctul meu de vedere, cotatiile ar trebui sa fie mai mici decat cele uzuale pe Casco, deoarece expunerea este foarte diferita si, mai degraba, mai mica. Un proprietar de masina de epoca este foarte atent cu vehiculul respectiv, detinand uneori mai multe astfel de masini si circula destul de rar cu ele. Daca nu gasesti plasament in Romania poate exista solutia asigurarii in afara tarii, chiar si in cadrul LLOYD's, in functie de valoarea masinilor", a explicat Victor SRAER.

In plus fata de obligatiile mentionate in politele CASCO standard, asiguratorul poate impune o serie de conditii speciale, in functie si de elementele pe baza carora a cotat. De exemplu, daca asiguri Casco doar participarea la evenimente organizate (parade, raiduri, expozitii etc.), va trebui sa avizezi detaliile acestora in avans. De asemenea, in unele cazuri se poate opta chiar pentru o forma foarte simpla de notificare, de fiecare data cand masina paraseste garajul, astfel incat poate fi calculata o prima pe sistemul "pay as you drive".

In prezent, masinile de epoca pot fi inmatriculate in Romania, fiind supuse unui regim diferit. Pentru a fi considerat un "vehicul istoric", trebuie ca modelul respectiv sa fi iesit din fabricatie de cel putin 30 de ani. Al doilea pas este obtinerea unei certificari oficiale din partea unui for autorizat din tara noastra specializat pe segmentul masinilor de epoca. Odata obtinut acest document, formalitatile ulterioare sunt similare cu cele din cazul inmatricularii unui vehicul obisnuit, masina fiind totusi scutita de taxa de prima inmatriculare si de impozitul anual aferent.